Sud Aviation
SNCASE 1936-1956
Vuonna 1936 Ranskan valtio päätti yhdistää kehnossa taloudellisessa tilanteessa olevia lentokonetehtaita alueellisesti yhteen. CAMSista, Lioré-Oliverista, Potezista ja SPCAsta syntyi
Toisen maailmansodan jälkeen yhtiö erikoistui helikoptereihin ja matkustajakoneisiin. Helikopteripuolen tunnetuimpia esimerkkejä on Suomessakin käytössä ollut Alouette II -helikopteri.
Vuonna 1952 Ranskan siviililentokomitea päätti toteuttaa SNCASE:n X-210-ehdotuksen mukaisen matkustajakoneen, joka sai nimen Caravelle. Ensimmäinen prototyyppi lensi ensilentonsa 27.5.1955.
Sud Aviation 1957-1969
Vuonna 1957 SNCASE yhdistyi SNCASOn eli "lounaisen ilmateollisuusyhtiön" kanssa, joka puolestaan oli koottu aikanaan pienistä lentokonetehtaista, kuten Bleriot ja Bloch. Uuden yhtiön nimeksi tuli Sud Aviation.
Sud Aviationin merkittävin konetyyppi oli juuri Caravelle, mutta yhtiö jatkoi myös helikopterituotantoa ja osallistui BAC:n kanssa yhteisyritykseen, jonka tuloksena syntyi Concorde.
Aérospatiale 1970-1999
Vuonna 1970 Sud Aviation fuusioitui Nord Aviationin ja SÉREB-yhtiön kanssa, jolloin lopputuloksena oli Aérospatiale-lentokonetehdas. Tämän tehtaan tuotteisiin kuuluivat kiinteä- ja pyöriväsiipisten ilma-alusten lisäksi ohjukset ja avaruusteknologia.
Aérospatialen helikopterituotanto yhdistettiin Daimler-Benz Aerospacen (DASA) helikopterituotannon kanssa Eurocopter Groupiksi vuonna 1992. Yhtiöstä tuli Airbus Helicopters vuonna 2014.
Airbus 2000-
Matran kanssa Aérospatiale-Matraksi, joka puolestaan jo vuonna 2000
yhdistyi saksalaisen DaimlerChrysler Aerospacen ja espanjalaisen CASAn kanssa muodostaen European Aeronautic Defence and Space Companyn (EADS). Yhtiö tunnetaan paremmin nimellä Airbus Group.